Kiek vandens turite suvartoti per parą?

2015 08 13
Karštomis dienomis sveikatos priežiūros specialistai rekomenduoja gerti kuo daugiau vandens. Kiekvienam žmogui reikalingas vandens kiekis yra labai individualus, jis priklauso nuo ūgio, svorio, sveikatos būklės, mitybos įpročių, fizinio aktyvumo, medžiagų apykaitos, išorinių aplinkybių ir kitų veiksnių, tačiau dažniausiai rekomenduojama per parą išgerti apie 2 litrus vandens. Esant aukštai oro temperatūrai labai svarbu gerti kuo daugiau vandens, nes žmogaus organizmas nepakenčia vandens trūkumo. Gali prasidėti dehidratacija. Organizmo dehidratacija pasireiškia galvos skausmu, svaigimu, nuovargiu, sumažėjusiu apetitu, sausomis burnos ir nosies gleivinėmis, įdubusiomis akimis, kraujospūdžio pokyčiais. Netekęs 21 proc. vandens, žmogus miršta, apsinuodiję savo organizmo medžiagų apykaitos produktais, kurie be vandens negeba pasišalinti iš organizmo.
Jei sunku kasdien išgerti 2 litrus vandens, reikia pratintis kasdien padidinant išgeriamo vandens kiekį, vandenį paskaninant natūraliomis citrinos ar apelsino sultimis, geriant vandenį po truputį. Nuolatiniam vartojimui puikiausiai tinka vanduo iš čiaupo, kuris išgaunamas iš požeminių vandens gręžinių ir atitinka visus kokybės reikalavimus.
Žiūrėkite LNK žinių reportažą, kuriame kalbama apie tai, kiek vandens reikia suvartoti esant dideliems karščiams: http://lnkgo.alfa.lt/embed/55cc40325edd7