
Vilniuje pradedamas dar vienos istorinės Senamiesčio arterijos, Barboros Radvilaitės ir Maironio gatvių, kapitalinis remontas bei inžinerinių tinklų statybos ir rekonstravimo darbai. Per 2025–2026 m., išsaugant unikalų istorinio senamiesčio charakterį, bus atnaujinta važiuojamoji dalis ir šaligatviai, įrengti dviračių takai, rekonstruoti senieji vandentiekio ir nuotekų tinklai bei įrengti nauji paviršinių nuotekų vamzdynai. Projektą vykdys Vilniaus miesto savivaldybė, įmonės „Vilniaus vandenys“ ir „Grinda“. Darbai bus vykdomi pagal savivaldybės įmonės Vilniaus vystymo kompanijos parengtą projektą.
„Rekordiniai gatvių atnaujinimo darbai Vilniuje vyksta ir toliau – Barboros Radvilaitės ir Maironio gatves sieksime iš naujo paversti miesto traukos centrais. Šių gatvių remontus planuojame ypač kruopščiai ir nuosekliai, nes projektas apima kelis etapus, siekiant ne tik modernizuoti infrastruktūrą, užtikrinti saugų ir patogų judėjimą pėstiesiems, dviratininkams ir miesto transportui, bet ir rekonstruoti vandentiekio ir nuotekų tinklus“, – sako Vilniaus meras Valdas Benkunskas.
Anot sostinės mero, siekiant kuo mažiau trikdyti miesto kasdienybę, darbai bus vykdomi etapais, kad gyventojai ir verslai galėtų tęsti įprastą veiklą. Kapitalinio remonto metu eismas Barboros Radvilaitės ir Maironio gatvėmis bus užtikrinamas, tačiau vyks tik viena eismo kryptimi.
Pirmuoju etapu darbai bus pradėti Barboros Radvilaitės gatvėje – čia rekonstruojami nuotekų ir vandentiekio tinklai, o 2026 m. antrąjį ketvirtį planuojama keisti ir gatvių dangą, atnaujinti šaligatvius, įrengti dviračių takus. Vėliau darbai bus tęsiami etapais Maironio gatvėje.
Pradės nuo nuotekų ir vandentiekio tinklų
Prieš imantis gatvių dangos atnaujinimo, bus rekonstruojami vandentiekio, nuotekų ir paviršinių nuotekų tinklai. Lietuvos vandentvarkos bendrovė „Vilniaus vandenys“ padidins vandentiekio tinklų pralaidumą ir rekonstruos buitinių nuotekų šalinimo išvadus, atnaujins šulinius.
„Stiprinant vamzdynų pajėgumus ir juos atnaujinant, naudą pajus ne tik šalia gyvenantys, bet ir kitų rajonų gyventojai. Modernizuota infrastruktūra bus dar geriau pritaikyta augančio miesto poreikiams, o mūsų paslaugos ir toliau atitiks aukščiausius kokybės standartus. Šis projektas – dar vienas pavyzdys, kaip bendromis miesto įmonių pastangomis galima tvarkyti gatves taip, kad gyventojai patirtų kuo mažiau nepatogumų ir kuo daugiau naudos“, – sako Saulius Savickas, „Vilniaus vandenų“ generalinis direktorius.
Vykdant vandentiekio tinklų rekonstravimo darbus numatoma laikinai kelioms valandoms stabdyti vandens tiekimą. Apie kiekvieną suplanuotą atjungimą, kuris bus vykdomas ne vandens vartojimo piko metu, gyventojai ir verslai bus informuojami iš anksto asmeniniais kontaktais, o papildoma informacija skelbiama projekto internetiniame puslapyje. Kad vandens atjungimas vartotojams sukeltų kuo mažiau rūpesčių, vanduo jiems bus iš anksto pristatomas mobiliose talpose.
Barboros Radvilaitės gatvėje ir didžiojoje Maironio gatvės dalyje iki šiol nebuvo atskiros lietaus nuotekų surinkimo sistemos, leidžiančios atskirti lietaus vandenį nuo buitinių nuotekų tinklų. Nesant paviršinių nuotekų surinkimo sistemos lietaus vanduo nuo stogų lietvamzdžiais teka tiesiai ant šaligatvių. Dėl to šlampa pėsčiųjų takai, spartėja gatvės dangos irimo procesai. Suplanuota, kad naują paviršinių nuotekų surinkimo ir nuvedimo sistemą įrengs „Grinda“, kartu sudarant galimybę prie sistemos prijungti aplinkinių teritorijų tinklus ateityje.
Atnaujinant gatves išsaugomas senamiesčio identitetas
Istorinėje gatvių dalyje bus naudojamos juodo granito danga, o Maironio gatvės atkarpoje nuo Užupio g. iki Subačiaus g. – įrengta nauja asfalto danga. Atliekant gatvių kapitalinį remontą, bus ne tik atnaujinamos gatvių dangos, bet ir sutvarkytas Šv. Onos skveras, atnaujinta Maironio gatvės automobilių stovėjimo aikštelė šalia O. Šimaitės gatvės. Gatvės bus pritaikomos ramiam eismui.
Barboros Radvilaitės ir Maironio gatvėse bus įrengtas 2,5 metro pločio dviračių takas. Istorinėje dalyje, atsižvelgiant į paveldosaugos reikalavimus, dviračių tako danga bus iš granitinių trinkelių, o atkarpoje nuo Užupio g. iki Subačiaus g. numatoma raudono asfalto dangos juosta.
Visi numatomi gatvių ir jų aplinkos atnaujinimai leis išsaugoti senamiesčio identitetą. Konsultuojantis su paveldosaugos specialistais bus išsaugoma esama trasa ir kultūros paveldo vertybės. Remontuojant gatves bus tvarkomi esami ir sodinami papildomi želdiniai, modernizuojamas apšvietimas. Infrastruktūra užtikrins visų eismo dalyvių – tiek pėsčiųjų, tiek dviratininkų, tiek keliaujančių automobiliu ar viešuoju transportu – patogumą ir saugumą. Vykdant gatvių kapitalinį remontą taip pat atnaujinamos viešojo transporto stotelės, pertvarkomos automobilių stovėjimo aikštelės.
Eismo ribojimai, parkavimas ir viešojo transporto eismas

Pirmuoju etapu – nuo gruodžio 1 d. iki sausio pabaigos – eismo pakeitimai įvedami Šventaragio ir Barboros Radvilaitės gatvėse. Šiose gatvėse laikinai bus įvestas vienpusis eismas kryptimi nuo Universiteto gatvės link Maironio gatvės, o Maironio gatvė taps laikinu akligatviu. Dėl darbų zonos aptvėrimų laikinai panaikinamos dvi pėsčiųjų perėjos per Barboros Radvilaitės gatvę – prie Pilies g. ir prie Maironio g.
Dėl vykdomų darbų laikinai panaikinamos automobilių stovėjimo vietos Barboros Radvilaitės gatvėje Šventaragio slėnio pusėje ir stovėjimo aikštelėje prie įėjimo į Bernardinų sodą. Kompensuojant dalį laikinai panaikintų stovėjimo vietų, bus sudaryta galimybė parkuoti automobilius Šventaragio g. abiejose gatvės pusėse. Leidimus šioje zonoje automobilį statyti turintys gyventojai remonto metu tai daryti galės ir gretimose zonose. Apie šias galimybes gyventojai bus informuoti asmeniškai. Taip pat rekomenduojama naudotis netoliese esančiomis JUDU aikštelėmis: T. Kosciuškos g. 1A ir A. Strazdelio g. 4.
Dėl vykdomų darbų ir laikinai įvedamų eismo ribojimų, 10, 11, 33 ir 89 maršrutų autobusai abiem kryptimis kursuos apylankomis. Laikinai nebus aptarnaujamos stotelės Arkikatedra, Bernardinų sodas, Dailės akademija ir Užupio st. Tvarkaraščius ir pasikeitusių viešojo transporto maršrutų trasas galima rasti svetainėse judu.lt ir stops.lt, viešąjį transportą realiu laiku galima sekti JUDU virtualioje švieslentėje: https://judu.lt/viesojo-transporto-keleiviams/virtuali-svieslente/.
