2019-04-09

Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo bendrovė „Vilniaus vandenys“ gerais veiklos rezultatais su klientais dalinosi antrus metus iš eilės. 2018 m. bendrovė uždirbo 5,6 mln. eurų grynojo pelno, o jos EBITDA sudarė 12,1 mln. eurų. Geri pernykščiai veiklos rezultatai atspindėjo sėkmingus pokyčius bendrovėje, be to, tai leido klientams vėl sumažinti paslaugų kainas 2019 m. vasarį.

2018-ieji „Vilniaus vandenims“ buvo tęsiamų pokyčių metai, pasižymėję didesne veiklos apimtimi. Pagrindiniai veiklos rodikliai – parduoto geriamojo vandens kiekis bei surinktų ir išvalytų nuotekų kiekis – 2018 metais augo 3–4 procentais, lyginant su 2017 metais.

Bendrovė klientų aptarnavimui ir jo tobulinimui nuolat skiria ypatingą dėmesį. Pernai klientams buvo pristatytas svarbus projektas – moderni klientų savitarnos platforma savitarna.vv.lt.

„Džiaugiuosi gerais bendrovės veiklos rezultatais. Jie pasiekti įgyvendinus visus valdybos nustatytus tikslus, veikiant efektyviau ir skaidriau. Noriu padėkoti klientams už pasitikėjimą ir įvertintą vis gerėjantį aptarnavimą. Nesustosime jį tobulinę ir šiais metais“, – sako „Vilniaus vandenų“ generalinis direktorius Marius Švaikauskas.

Bendrovės pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą bei amortizaciją (EBITDA) pernai siekė 12,1 mln. eurų, kai 2017 m. buvo 17,6 mln. eurų. Sąnaudų didėjimas bei pajamų dėl sumažėjusios kainos mažėjimas 2018 metais mažino EBITDA. Bendrovės grynasis pelnas 2018 metais sudarė 5,6 mln. eurų, kai 2017 metais buvo 15,8 mln. eurų.

Pagrindinių bendrovės veiklų (geriamojo vandens tiekimo bei nuotekų tvarkymo) pelno dydis yra reguliuojamas Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos (VKEKK). Pelno dalis, viršijanti suderintą su VKEKK, yra grąžinama klientams sumažinant ateinančio laikotarpio paslaugų kainas. Tuo būdu pagrindinių paslaugų kainos klientams tiek pernai, tiek šiemet yra mažesnės.

Geresnis aptarnavimas – didesnis klientų pasitenkinimas

Atsižvelgę į klientų pastebėjimus, „Vilniaus vandenys“ peržiūrėjo naujų klientų prijungimo prie bendrovės tinklų procesą ir terminus. Klientų atliktų darbų priėmimo eilė sutrumpėjo nuo 2 savaičių iki 5 kalendorinių dienų.

Daug pastangų bendrovė skyrė skambučių centrą stiprinti, įdiegti vieno langelio principą, taip pat pradėti matuoti naujų klientų pasitenkinimą vos prisijungus prie tinklo.

Įdiegus šiuos ir kitus patobulinimus, klientų pasitenkinimą matuojantis indeksas pakilo trimis punktais nuo 67 iki 70 ir viršijo bendrą Lietuvos komunalinių paslaugų įmonių klientų pasitenkinimo indekso vidurkį. Pagal tarptautinę GCSI (Global Customer Satisfaction Index) metodiką atlikto tyrimo duomenys apklausus 2000 privačių klientų ir per 400 juridinių klientų.

Dėmesys – tinklų rekonstrukcijai ir plėtrai

2019 m. „Vilniaus vandenų“ laukia ne mažiau ambicingi tikslai ir naujas etapas. Bendrovė ir toliau ypatingą dėmesį skirs veiklos efektyvumui bei skaidrumui, klientų aptarnavimo tobulinimui, įsitraukimui į aplinką tausojančius bei socialinę atsakomybę didinančius projektus.

„Didelį dėmesį šiemet skirsime naujų klientų prijungimui prie tinklų, didinsime investicijas į infrastruktūros rekonstrukciją ir plėtrą, gerinsime paslaugų kokybę. Tikiu, kad dirbdami atvirai, atsakingai ir aktyviai, pateisinsime klientų lūkesčius“, – sako M. Švaikauskas.

Bendrovės „Vilniaus vandenys“ akcijos priklauso Vilniaus, Vilniaus rajono, Švenčionių rajono bei Šalčininkų rajono savivaldybėms.